شاید تشخیص شارژر اصلی آیفون از شارژر تقلبی آیفون کار سختی باشد، اما در این مقاله قصد داریم روش‌های تضمینی تشخیص شارژر اصلی آیفون را آموزش دهیم.

یکی از مهم‌ترین نیازمندی‌های کاربران گوشی‌های هوشمند را می‌توان کابل و شارژر اصل دانست. شارژرهای فیک زیادی برای خرید و فروش در دسترس قرار دارند و شناسایی شارژ اصل هم یک مزیت به حساب می‌آید. ما در این مقاله قصد داریم روش تشخیص شارژر اصلی آیفون را آموزش دهیم.

تشخیص شارژر اصلی آیفون

شارژر اصلی آیفون در واقع شامل دو محصول است. این دو محصول را می‌توان آداپتور اصلی و کابل لایتنینگ به USB دانست که اصالت آن‌ها اهمیت بسیار زیادی هم دارد. کاربران زیادی هنگام خرید کابل شارژ و شارژر اصلی آیفون، دقت کافی به خرج نمی‌دهند و متاسفانه گوشی خود را دچار مشکل خواهند کرد.

به عنوان مثال برخی از شارژرهای فیک باعث ایجاد آتش‌سوزی در منزل و حتی محیط‌های کاری شده‌اند. کاربران آیفون که به دلیل قیمت بالای برخی محصولات اورجینال، سهل‌انگاری کرده و اقدام به خرید کابل شارژهای فیک می‌کنند، باید بدانند خود را اسیر چه مشکلاتی خواهند کرد.

روش تشخیص شارژر تقلبی آیفون

شاید ابتدا فکر کنید شناسایی شارژر تقلبی آیفون کار سختی است. در حقیقت افرادی که بتوانند شارژرها را باز کنند، صحنه جالبی خواهند دید. یک شارژر اصلی آیفون دارای بیش از 50 قطعه مدار بوده و این در حالی‌ست که تعداد قطعات مدار در شارژرهای فیک، کمتر از نصف این تعداد است.

یکی از نشانه‌های اصلی بودن شارژر آیفون را می‌توان وجود علامت ایمنی در میان دو پین پایین شارژر است. همچنین رنگ نوشته‌های روی پلاگین در شارژرهای تقلبی، تیره بوده و این در حالی‌ست که رنگ آن‌ها در شارژرهای اصلی آیفون، خاکستری روشن است.

البته به خاطر داشته باشید در شارژرهای اصلی آیفون، عبارت Designed by Apple in California کاملا مشخص است و این در حالی‌ست که عبارت موردنظر در شارژرهای تقلبی آیفون، کاملا غلط و کمرنگ بوده یا اصلا وجود ندارد.

1: غلط‌های املایی روی شارژر

غلط املایی روی شارژر برای تشخیص شارژر اصلی آیفون

یکی از مواردی که قطعا می‌تواند باعث شناسایی تقلبی بودن شارژر آیفون از سوی شما شود، توجه کردن به غلط‌های املایی موجود است. به عنوان مثال در بسیاری از شارژرهای تقلبی آیفون، عبارت Safety به غلط نگارش شده که به راحتی و با کمی دقت، می‌توانید متوجه شوید.

2: وزن

معمولا شارژرهای اصلی آیفون به دلیل اجزای داخلی بیشتری که دارند، سنگین‌تر هم هستند و این را می‌توان با نگه داشتن آن در دستان به خوبی متوجه شد.

اگر بخواهیم شما را بهتر راهنمایی کنیم، باید بدانید که آداپتور آیفون باید حداقل 40 گرم وزن داشته باشد. البته فراموش نکنید که در تست‌های انجام شده مشخص است وزن شارژرهای اصلی بیشتر از 40 گرم است. شما می‌توانید با گرفتن آداپتور شارژ در دستان خود، به راحتی متوجه اصالت یا تقلبی بودن آن شوید.

3: سوکت شارژ

این احتمال وجود دارد که سوکت شارژ، اندکی در نسخه‌های تقلبی وارونه باشد که همین مسئله می‌تواند دردسرساز شود. شما باید بررسی کنید زمان قرار گرفتن سوکت شارژ در دستگاه، وضعیت قرارگیری آن چگونه است. در صورتی که مشکوک نشوید و همه چیز عادی باشد، شما موفق شده‌اید یک شارژر اصلی آیفون را خریداری کنید.

4: پین‌های شارژر

تشخیص شارژر اصلی آیفون از پین های شارژر

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند در شناسایی تقلبی بودن شارژر آیفون موثر باشد، پوشش مات پین‌های روی شارژر است. اگر هنگام خرید شارژر، پوشش رنگی یا براق را مشاهده کردید، باید بدانید امکان تقلبی بودن آن وجود دارد و دور از ذهن نیست.

البته توجه داشته باشید این پوشش به گونه‌ای مات هست که می‌توانید تفاوت آن را با یک شارژر تقلبی به صورت کامل، متوجه شوید.

5: نماد اصالت کالا

یکی دیگر از روش‌های تشخیص شارژر تقلبی آیفون را می‌توان علامت CE عنوان کرد. با این که امکان جعل این علامت ایمنی وجود دارد، اما در هر صورت یکی از مهم‌ترین مراحل تشخیص شارژر اصلی از تقلبی آیفون به حساب می‌آید.

یکی دیگر از مواردی که باید رعایت کنید تا بتوانید نسبت به خرید یک شارژر اصلی آیفون اطمینان حاصل کنید، بدون تردید خرید محصول از یک فروشگاه معتبر است. شما باید یک فروشگاه معتبر را شناسایی کرده و محصول اورجینال خود را تهیه کنید تا دیگر هیچگونه نگرانی از نظر تقلبی بودن شارژر نداشته باشید.

6: شارژ نشدن گوشی

یکی از واضح‌ترین و ساده‌ترین روش‌هایی که می‌تواند باعث تشخیص تقلبی بودن شارژر آیفون شود، شارژ نکردن گوشی است. شما برای تشخیص تقلبی بودن شارژر، فقط باید گوشی را به آن متصل کنید تا بتوانید ضعف در عملکرد را متوجه شوید.

اگر لحظه‌ای این شارژر نتوانست گوشی شما را شارژ کند، شک نکنید کابل یا آداپتور شارژر، تقلبی بوده و باید از خرید آن صرف نظر کنید.

اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر توضیح دهیم، باید بگوییم شارژرهای معتبر از متریال‌های باکیفیت ساخته شده‌اند که هنگام اتصال به دستگاه، موجب ایجاد جریان شارژ قوی خواهند شد. خب واضح است در شارژرهای تقلبی، متریال‌های باکیفیت را شاهد نخواهیم بود و همین مسئله می‌تواند سلامت گوشی را تحت تاثیر قرار دهد.

7: قیمت پایین شارژر

یکی دیگر از روش‌های شناسایی تقلبی بودن شارژر را می‌توان قیمت پایین دستگاه عنوان کرد. البته برخی افراد هم هستند که از این مسئله سوء استفاده می‌کنند و شارژرهای تقلبی را با قیمت شارژرهای اصلی به فروش می‌رسانند، اما در بیشتر وقت‌ها می‌توان این اختلاف را کاملا متوجه شد.

8: قرارگیری سوکت شارژر

یکی دیگر از روش‌های شناسایی شارژرهای تقلبی، وضعیت قرارگیری سوکت‌های شارژر است. در واقع مکان قرارگیری سوکت‌های USB در شارژرهای تقلبی، بالاتر یا پایین‌تر از شارژرهای اصلی بوده که همین مسئله می‌تواند به عنوان یکی از ساده‌ترین روش‌های شناسایی تقلبی بودن محصول، شناخته شود.

تشخیص کابل تقلبی آیفون

تشخیص کابل تقلبی آیفون

در کنار آداپتور آیفون، باید به اصالت کابل هم توجه کرد و در غیر این صورت، می‌توان گفت نتیجه دلخواه شما رقم نخواهد خورد. قبل از آن که بخواهیم روش‌های تشخیص کابل تقلبی آیفون را بیان کنیم، بهتر است با برخی از دلایل مهم و معایب شارژر تقلبی آیفون آشنا شوید.

در صورتی که از کابل شارژ تقلبی آیفون استفاده کنید، باتری گوشی را در معرض خطر قرار داده‌اید و حتی احتمال آتش‌سوزی الکتریکی هم وجود دارد. البته به دلیل کیفیت پایین کابل شارژهای تقلبی، امکان شکستن آن‌ها هم وجود دارد. همچنین عدم همگام‌سازی دستگاه با کامپیوتر هم وجود دارد که البته حداقل معایب استفاده از کابل شارژرهای تقلبی آیفون به حساب می‌آید. در ادامه با معرفی روش‌های تشخیص شارژر تقلبی آیفون همراه ما باشید.

1: تفاوت‌های قسمت USB کابل شارژ

یکی از روش‌های شناسایی کابل شارژ تقلبی آیفون را می‌توان توجه به رنگ پورت USB اتصال شارژر دانست. در حقیقت رنگ محل اتصال USB، طلایی بوده و این در حالی‌ست که رنگ آن در پورت‌های تقلبی، نقره‌ای و یا بهتر بگوییم، هر رنگی غیر از طلایی است.

همچنین بخش خارجی USB کاملا صاف بوده و هیچگونه برآمدگی در آن مشاهده نمی‌شود، اما در شارژرهای تقلبی، بخش خارجی را برآمده یا فرو رفته خواهید دید که ضخامت زیاد آن هم ناامیدکننده است.

2: شناسایی کابل تقلبی آیفون از روی سوکت

با این که شناسایی تقلبی بودن کابل شارژ از این روش، بسیار سخت است، اما به هر حال می‌توانید با همراه داشتن یک ذره‌بین، مشکل را حل کنید.

به عنوان مثال در شارژرهای اصلی آیفون، اتصال‌های گرد و صاف و تک قطعه را مشاهده خواهید کرد، اما در شارژرهای فیک شرایط فرق دارد و چند قطعه با حالتی غیرمسطح به همراه دندانه‌های مربعی را مشاهده خواهید کرد.

جمع‌بندی

شاید با مطالعه موارد بالا، کمی تشخیص شارژ اصلی آیفون از تقلبی کار سختی به نظر برسد، اما تردیدی وجود ندارد که با کمی دقت و یادآوری نکات مهم ذکر شده در این مقاله، امکان شناسایی کابل تقلبی ساده و راحت خواهد بود.

منبع: which.co

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.