آیا قصد خرید شارژر هواوی را دارید؟ آیا از مزایای شارژر اصلی هواوی خبر دارید؟ ما در این مقاله قصد داریم روش تشخیص شارژر اصلی هواوی را به شما آموزش دهیم.

سودجویان زیادی هستند که در زمینه‌های مختلف اقدام به وارد کردن و فروش محصولات مختلف، همانند کابل شارژ و شارژرهای تقلبی می‌کنند. بدون شک استفاده از شارژرهای تقلبی می‌تواند مشکلات زیادی را برای خریداران و گوشی آن‌ها به وجود آورد. ما در این مقاله قصد داریم شما را با روش‌های تشخیص شارژر اصلی هواوی آشنا کنیم.

تشخیص شارژر اصلی هواوی

همانطور که گفته شد، شارژرهای تقلبی هواوی و سایر برندها، می‌توانند عامل اصلی بروز مشکلات زیادی باشند که مهم‌ترین این موارد را می‌توان خرابی گوشی هوشمند دانست.

شاید عده‌ای به دلیل قیمت پایین لوازم جانبی و به صورت آگاهانه اقدام به خرید محصولات تقلبی نمایند و حتی ممکن است برخی افراد هم بدون آگاهی از شناخت شارژر اصلی در دام کلاهبرداران قرار گیرند.

خرید و فروش شارژر و کابل‌های تقلبی در کنار این که می‌تواند دستگاه را خراب کند، حتی ممکن است در برخی شرایط خاص منجر به آتش‌سوزی هم شود؛ این مسئله واقعا ناراحت‌کننده بوده و نمونه‌هایی از آن را دیده یا شنیده‌ایم.

خوشبختانه روش‌هایی برای تشخیص شارژر تقلبی هواوی وجود دارد که ما در این مقاله قصد داریم به بررسی و معرفی آن‌ها بپردازیم.

مزایای استفاده از شارژر اصلی هواوی

قبل از این که بخواهیم به معرفی روش‌های تشخیص شارژر اصلی هواوی بپردازیم، بهتر است کمی شما را با مزایای آداپتور و کابل شارژهای اصلی هواوی و سایر برندها آشنا کنیم.

قطعا استفاده از آداپتور و کابل شارژ اصلی می‌تواند سلامت گوشی را حفظ کند، اما آیا دقیقا با مزایای آن‌ها آشنا هستید؟

استفاده از آداپتور و کابل شارژ اصلی هواوی می‌تواند مانع از آسیب‌دیدگی باتری گوشی شود. ضعیف شدن باتری گوشی را می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلاتی به حساب آورد که نتیجه استفاده از آداپتور و کابل شارژ تقلبی است.

اگر از این مورد فاصله بگیریم، باید به خراب شدن سوکت شارژر اشاره کنیم؛ این مسئله زمانی رخ خواهد داد که خروجی کابل شارژ به خوبی با پورت گوشی هواوی، همخوانی یا مطابقت نداشته باشد.

یکی دیگر از مواردی که زیاد مشاهده می‌شود، پریدن ناگهانی شارژ باتری بوده که می‌توان از آن به عنوان نتیجه اصلی استفاده از کابل شارژ نامناسب هم یاد کرد.

در صورتی که از کابل شارژ تقلبی هواوی استفاده می‌کنید، باید بدانید مشکلات زیادی را به وجود خواهد آورد و ما سعی کردیم به تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها بپردازیم.

قطعا ذکر این موارد باعث ایجاد نگرانی در شما خواهد شد و کاملا منطقی است، اما نگران نباشید و دقیقا موارد پایین را با دقت به ذهن بسپارید تا بتوانید یک شارژر تقلبی را از شارژر اصلی، تشخیص دهید.

روش تشخیص شارژر اصلی هواوی

با این که در این بخش به صورت انحصاری به بررسی روش‌های شناسایی شارژر اصلی هواوی خواهیم پرداخت، اما فراموش نکنید این موارد در شناسایی محصولات تقلبی سایر برندها همانند سامسونگ هم تاثیر مستقیم دارد و یکسان هستند.

قیمت: بدون شک باید به قیمت بسیار ارزان لوازم جانبی موبایل، شک کرد. البته در این میان نباید افرادی که محصولات را با رعایت انصاف به فروش می‌رسانند، فراموش کرد، اما برخی محصولات دارای بسته‌بندی مناسب نیستند و در کنار آن، قیمت بسیار پایینی هم دارند.

شما باید هنگام خرید، توجه ویژه‌ای به قیمت داشته باشید و به همین دلیل هم می‌گوییم ارزان قیمت بودن یک شارژر یا آداپتور، ممکن است به دلیل تقلبی بودن آن باشد.

وزن: توجه کردن به وزن محصول، همواره می‌تواند موجب تشخیص اصالت یا تقلبی بودن شارژر شود؛ درک این مسئله نیازمند داشتن دانش خاص نیست و شما تنها باید یکی از آن‌ها را در دستان خود بگیرید تا بتوانید تقلبی بودن یا اصالت کالا را تشخیص دهید.

البته معمولا شارژرهای اصلی با وزنی معادل 40 گرم در دسترس قرار دارند و کمتر از آن را می‌توان غیرمنطقی توصیف کرد. وزن پایین را می‌توان به خودی خود نشان‌دهنده عدم اصالت کالا دانست.

رنگ قاب شارژر:

یکی دیگر از روش‌های تشخیص شارژر اصل هواوی، قاب شارژر است، اما نشانه‌ای که باید دنبال آن باشید، مات بودن محصول است.

معمولا قاب شارژرهای اصل، براق هستند، اما قاب شارژرهای فیک، مات بوده که در نهایت باعث بروز مشکل خواهد شد.

همانطور که می‌دانید، هنگام خرید آداپتور، یک کابل شارژ هم در بسته محصول قرار دارد و می‌توان برای تشخیص فیک بودن آن، مورد استفاده قرار داد.

کیفیت جنس کابل:

یکی از روش‌های شناسایی کابل شارژ فیک از نسخه اصلی، توجه به کیفیت و جنس کالا است. در صورتی که جنس کابل، مرغوب نباشد، باید به اصالت آن شک کنید. برخی کابل‌ها از جنس پلاستیک بی‌کیفیت هستند و قیمت آن‌ها هم بسیار پایین است.

داغ شدن آداپتور:

با این که ممکن است آداپتور اصلی هواوی هنگام کار و متصل بودن به برق، داغ شود، اما نباید فراموش کنید که داغ شدن بیش از حد هم می‌تواند دردسرساز باشد.

در حقیقت باید بگوییم داغ شدن بیش از اندازه آداپتور هواوی هنگام شارژ، می‌تواند یکی از نشانه‌های تقلبی بودن شارژر به حساب آید.

بلندی یا خم بودن کانکتور:

هنگامی که آداپتور و کابل شارژ هواوی را خریداری می‌کنید، توجه به کانکتور می‌تواند امری ضروری باشد. اگر کانکتور کابل شارژ، بلندتر از حد انتظار باشد یا دچار خم شدگی شود، قطعا می‌توان به تقلبی بودن دستگاه پی برد.

توجه داشته باشید کانکتورها باید به سادگی به گوشی هوشمند شما متصل شوند و هرگونه مشکل در این زمینه می‌تواند احتمال تقلبی بودن دستگاه را در ذهن ایجاد کند.

وزن شارژر:

با این که کابل شارژها وزن زیادی ندارند، اما اگر نمونه اصلی و تقلبی را در دو دست خود بگیرید، قطعا متوجه اصالت و تقلبی بودن محصول خواهید شد. کابل شارژرهای تقلبی هواوی، وزن بسیار کمی دارند و از جنس نامرغوبی هم تهیه شده‌اند.

نمایش پاپ آپ:

توجه داشته باشید که بعد از متصل کردن کابل شارژ به گوشی، باید یک پاپ آپ مربوط به شارژ گوشی نمایش داده شود و در غیر این صورت، قطعا می‌توان گفت در حال استفاده از شارژر تقلبی هستید.

لبه‌های ناهموار:

یکی از نشانه‌های تقلبی بودن شارژر را می‌توان لبه‌های نامتناسب آن عنوان کرد. معمولا در شارژرهای تقلبی، پلاستیک اضافی مشاهده خواهد شد.

دوشاخه‌های صاف:

بدون تردید دو شاخه‌های شارژر را می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین نشانه‌های تقلبی بودن آداپتور و شارژر هواوی به حساب آورد. اینطور که پیداست، شارژرهای فیک دارای دو شاخه‌های صاف و بدون برجستگی هستند و این در حالی‌ست که برجستگی‌های موجود در دو شاخه‌های اصلی، کاملا مشهود هستند.

غلط‌های املایی:

یکی دیگر از روش‌های شناسایی آداپتور و کابل شارژ تقلبی هواوی را که البته مشابه روش تشخیص شارژر تقلبی سایر برندها هم به حساب می‌آید، وجود غلط املایی است.

برخی از واژه‌ها و عبارت‌ها به دلایل مختلف روی آداپتورها به اشتباه چاپ می‌شوند و می‌توان آن را به عنوان مهم‌ترین نشانه تقلبی بودن شارژر به حساب آورد.

کیفیت چاپ نوشته‌های آداپتور:

کیفیت پایین چاپ نوشته‌ها روی آداپتور، یکی از بهترین روش‌های تشخیص شارژر تقلبی هواوی است. معمولا با یک نگاه می‌توان تفاوت میان کیفیت چاپ‌ها را متوجه شد و کار سختی به حساب نمی‌آید.

زمان شارژ مجدد دستگاه:

یکی از مواردی که می‌تواند با اندکی دقت به شما در تشخیص شارژ تقلبی کمک کند، توجه به زمان شارژ شدن گوشی است. اگر زمان شارژ شدن گوشی شما با شارژرهای جدیدی که خریداری کرده‌اید، بیشتر از زمان ایده‌آل و اولیه شده است، احتمالا شارژری که در اختیار دارید، فیک یا تقلبی است.

جمع‌بندی

تشخیص شارژر اصلی هواوی شاید کار سختی به نظر برسد، اما فقط نیازمند داشتن مقدار اندکی دانش اولیه است. شما می‌توانید به راحتی وضعیت تقلبی یا اصل بودن شارژر و آداپتور را با موارد ذکر شده در این مقاله تشخیص دهید.

لینک منبع: EmdadMobile

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.