دستگاه اولتراسونیک را می توان از ابزارهای مهم تعمیرات موبایل دانست. دستگاه التراسونیک در بین تعمیرکاران موبایل، طلا و… برای تمیز کاری قطعات کثیف استفاده می شود. نحوه تمیز کاری بورد دستگاه های الکترونیکی مانند گوشی موبایل، تبلت، لپ تاپ، کامپیوتر و غیره توسط دستگاه التراسونیک مشابه است.

به کمک این دستگاه می توان تمامی ذرات ریز، گرد و خاک، رطوبت و اجسام خارجی را از روی بورد پاک کرد و مشکل آن را برطرف نمود. وجود این ذرات بر روی برد می تواند باعث تداخل در عملکرد آن شود، بنابراین تمیز کردن آنها امری ضروری است. البته باید یادآور شویم که بیشترین استفاده دستگاه اولتراسونیک در تعمیرات موبایل برای شستشوی بوردهای آب خورده است.

در این راهنما قصد داریم نحوه شستشوی بورد گوشی با التراسونیک را توضیح دهیم.

کاربرد التراسونیک در تعمیرات موبایل

برد های چاپی موبایل بسیار حساس هستند و قطعات ریز زیادی روی آن وجود دارند. در صورت کثیف شدن بورد یا آب خوردگی گوشی بایستی بورد را باز و تمیز کنید که بهترین روش استفاده از دستگاه التراسونیک است.

خبر خوب این است که دستگاه های التراسونیک بسیار خوبی در بازار وجود دارند که شستشو و تمیز کردن گوشی های موبایل را به راحتی و با کیفیت خوبی انجام می دهند. شما می توانید بهترین التراسونیک های تعمیرات موبایل را با گارانتی تست 7 روزه از سایت امداد موبایل تهیه کنید تا از کیفیت و اصلی بودن آن مطمین شوید.

نحوه استفاده از التراسونیک تعمیرات موبایل

1-مایع شستشوی التراسونیک (Elma یا محلول های دیگر) را داخل محفظه دستگاه بریزید. مقدار مایع باید به اندازه ای باشد که تمام سطح بورد گوشی در آن غوطه ور شود.

2- در تعمیرات موبایل و تبلت، شما باید فقط خود بورد را داخل حمام (حوضچه) التراسونیک دستگاه بگذارید. بنابریان ال سی دی، دوربین، فلکس و تمامی قطعات ظریف چسبیده به بورد را بردارید و سپس بورد گوشی را داخل مایع بگذارید.

دقت داشته باشید که باز کردن این قطعات از روی بورد بسیار حساس است و حتما نحوه باز کردن آنها را جستجو کنید.

3- دستگاه را روشن کنید و اجازه دهید کار خود را انجام دهد. دستگاه التراسونیک امواج مافوق صوت تولید می کند که باعث لرزش در مایع و ایجاد حباب می شود. آلودگی ها و گرد وخاک روی برد با این حباب ها از روی بورد به بیرون رانده می شوند و تمامی قسمت های آن تمیز می شود.

دستگاه را پس از 3 تا 6 دقیقه خاموش کنید. (مدت زمان تمیزکاری دستگاه بستگی به شرایط بورد دارد)

در آخرین مرحله، دستگاه را خاموش کنید. سپس بورد را بیرون آورید و آن را با محلول شوینده و آب مقطر بشویید و سپس بورد را کاملا خشک کنید. برای خشک کردن بورد توصیه می کنیم از سشوار یا نور مستقیم خورشید استفاده کنید.

استفاده از دستگاه التراسونیک مزایای بسیار زیادی دارد چرا که امواج با سرعت و انرژی بالا به داخل مایع شستشو فرستاده می شوند که کار تمیز سازی بورد گوشی را بسیار راحت و آسان می کند.

توجه داشته باشید که حتی اگر یک قطره آب یا مایع شستشو بر روی بورد باقی بماند و بورد را به باتری وصل کنید، آنگاه اتصال کوتاه رخ می دهد و بورد آسیب جدی می بیند. قطرات آب در زیر تراشه ها و قطعات روی برد باقی می مانند و با چشم دیده نمی شوند. بنابراین قبل از وصل کردن بورد گوشی حتما از خشک بودن کامل آن مطمئن شوید.

منبع: http://www.allgsmtips.com/how-to-use-ultrasonic-cleaner-machine-in-cell-phone-repairs/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.