هیتر و هویه جزء کاربردی ترین ابزارهای تعمیرات موبایل است. زمانی که با بردهای چاپی موبایل کار می کنید، احتمال بروز خطا زیاد است. برخی مواقع ممکن است شخص تعمیرکار دچار اشتباه و یا اینکه دستگاه هیتر و هویه دچار نقص شود. بعضی اوقات نیز ممکن است قطعه مورد نظر روی بورد مشکل داشته باشد و به نحوی برخورد کند که انتظارش را نداریم. در هر حالت عواقب اشتباه یا خطا حین کار با این ابزار تعمیرات موبایل بسیار گران تمام می شود.

قبل از هرچیز، برای آشنایی بیشتر با این دستگاه پیشنهاد می کنیم راهنمای آموزش کار با دستگاه هیتر و هویه را مطالعه کنید.

در این راهنما قصد داریم نحوه تنظیم دمای هیتر و هویه تعمیرات موبایل را به شما آموزش دهیم. همان طور که می دانید یکی از مهم ترین ویژگی های یک دستگاه هیتر و هویه قابلیت تنظیم دمای آن است. اگر به این دستگاه نگاه کنید شاهد چند ولوم چرخشی، دکمه و نمایشگر LCD یا LED خواهید بود.

از آنجایی که قطعات روی بورد موبایل بسیار ظریف و حساس به دما هستند، اعمال هوای داغ با درجه حرارت مناسب بسیار مهم است. اگر قطعات روی بورد موبایل را بیش از حد گرم کنید یا حرارت را بصورت ناگهانی روی آنها اعمال کنید آنگاه احتمال بروز شوک حرارتی و آسیب رسیدن به این قطعات بالا خواهد رفت.

تنظیم دمای هیتر و هویه

معمولا دو ولوم کنترل دما بر روی دستگاه هیتر و هویه وجود دارند. یکی از این ولوم ها مربوط به تنظیم دمای دسته هیتر و دیگری مربوط به تنظیم دمای نوک هویه دستگاه است. در کنار این ولوم ها یک نمایشگر دما وجود دارد که دمای هر قسمت را نشان می دهد.

شما می توانید با چرخاندن ولوم، دمای دستگاه را تنظیم کنید. زمانی که دمای دستگاه به مقدار مورد نظر رسید شروع به چشمک زدن می کند. تجربه ما نشان داده که تنظیم دمای هیتر روی مقادیر 250 تا 300 درجه سانتی گراد برای انجام تعمیرات موبایل مناسب است.

برای تنظیم دمای هویه نیز کافیست دکمه مربوط به آن را روشن کنید و سپس ولوم تنظیم دمای آن را بچرخانید. با این کار دمای نوک هویه بر روی نمایشگر دستگاه نشان داده می شود.

از آنجایی که این دستگاه دارای قابلیت پرتاب باد هوای گرم است، تنظیم شدت هوای خروجی از آن می تواند در تنظیم دمای هیتر تاثیر داشته باشد. پیشنهاد می کنیم دفترچه راهنمای دستگاه را بخوانید و دمای کار مناسب در هر شدت پرتاب را پیدا کنید.

دقت داشته باشید که برای کار با این دستگاه معمولا به ابزارهای دیگری چون خمیر قلع، پنس، تینر، نازل هیتر و غیره نیاز دارید که می توانید تمامی آنها را از سایت ما تهیه کنید. در صورت داشتن هر گونه سوال در مورد دستگاه هیتر و هویه می توانید از مشاوره رایگان کارشناس تعمیرات موبایل ما استفاده کنید.

6 نظر در “تنظیم دمای هیتر و هویه چگونه انجام می شود؟

  1. عرفان می گوید :

    سلام من دستگاهم وقتی هویه رو روشن میکنم بعد چند ثانیه خود بخود چراغش خاموش میشه و هویه داغ نمیکنه میشه علتشو بگید؟

  2. علیرضا می گوید :

    یه سوال داشتم دشتگاه هیتر من نمایشگر نداره چجوری باید دمارو تنظیم کنم ؟

    • امداد موبایل می گوید :

      سلام با مهره تنظیم دمای روی دستگاه باید اینکارو انجام بدین
      ولی چون دیجیتال نیست و نمایشگر نداره تنظیمش خیلی دقیق نیست

    • محسن می گوید :

      مقداری خمیرقلع روی یک بردخراب بریزید و دمای هیتر را کم کم زیاد کنید تا جایی که سریع و راحت خمیر قلع را ذوب کند اکنون حدود نیم درجه ولوم را زیاد کنید و همانجا علامت بزنید این دمای مناسب شماست که حدود ۲۸۰ تا۳۳۰ سانتیگراداست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.