تشخیص کشور سازنده گوشی های سامسونگ ، ساده‌تر از چیزی است که تصور کنید. در این مقاله به شما می‌گوییم که چگونه می‌توان کشور سازنده موبایل را با کد IMEI شناسایی کرد.

سامسونگ یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی موبایل در دنیاست و کاربران زیادی از محصولات این شرکت استفاده می‌کنند. این بدان معنا است که محصولات این غول کره‌ای فقط در یک کشور ساخته نمی‌شوند. خوشبختانه، شناسایی کشور سازنده گوشی های سامسونگ کار بسیار ساده‌ای است و این کار را به کمک کد IMEI می‌توان انجام داد.

کد IMEI چیست؟

IMEI مخفف عبارت “International Mobile Equipment Identity” به معنی «شناسه بین‌المللی تجهیزات موبایل» و یک کد کاملا اختصاصی برای هر تلفن هوشمند است؛ به بیان دیگر، هیچ‌وقت کد IMEI دو موبایل نمی‌تواند با یکدیگر یکسان باشد.

طول این کد بسته به نوع موبایل و زمان ساخت آن، بین 14 تا 17 رقم متغیر است.

کد IMEI کاربردهای زیادی دارد که تشخیص گوشی‌های اصلی از تقلبی، مهم‌ترین آن است. به عنوان مثال، این کد در داخل دستگاه و زیر باتری نیز ثبت شده و برای اطمینان از اصلی بودن دستگاه می‌توان آن را با کد IMEI پشت جعبه مطابقت داد.

برای تشخیص کشور سازنده گوشی سامسونگ کافی‌ست این کد را پیدا کنید. روش‌های بسیاری برای پیدا کردن IMEI وجود دارد که البته در اینجا نمی‌توان به همه آنها اشاره کرد. با این حال، چند مورد ساده را بیان می‌کنیم.

روش های پیدا کردن کد IMEI گوشی های سامسونگ

آسان‌ترین راه، نگاه کردن به جعبه گوشی است. همیشه کد IMEI گوشی های هوشمند روی جعبه آنها درج شده است. این کد معمولا 14 رقم است.

روش دیگر، شماره‌گیری کد دستوری #06#* است. بعد باز کردن شماره‌گیر موبایل خود، کافی‌ست این کد را وارد کنید تا کد IMEI موبایل شما نمایش داده شود.

راه دیگر نیز مراجعه به بخش تنظیمات و مشاهده قسمت “About Phone” یا همان «درباره گوشی» است. در این قسمت، در کنار سایر اطلاعات دیگر مثل ورژن کرنل یا شماره سریال دستگاه می‌توان کد IMEI را مشاهده کرد.

تشخیص کشور سازنده گوشی های سامسونگ از روی IMEI

همان‌گونه که گفتیم، چک کردن جعبه موبایل، یکی از ساده‌ترین راه‌های پیدا کردن کد IMEI است. برای این کار، کافی‌ست نگاهی به بخش پشتی جعبه موبایل خود داشته باشید. برای درک بهتر، به تصویر زیر نگاه کنید:

کشور سازنده گوشی های سامسونگ - 2
تصویر لیبل روی جعبه یکی از گوشی های سامسونگ: کد IMEI با یک کادر قرمز مشخص شده است – عکس: Keepo

همانطور که می‌بینید، یک کد 15 رقمی روی جعبه موبایل ما درج شده که همان IMEI دستگاه است. حال باید نگاهی دقیق به اعداد هفتم و هشتم این کد داشته باشیم تا کشور سازنده گوشی خود را تشخیص دهیم.

برای این کار می‌توانید از جدول زیر استفاده کنید:

  • ارقام 00 یعنی که گوشی شما در کارخانه اصلی ساخته شده است. این دستگاه‌ها بالاترین کیفیت را دارند.
  • ارقام 01 یا 10 یعنی گوشی شما در کشور فنلاند ساخته شده است.
  • ارقام 02 یا 20 یعنی موبایل شما در یکی از کشورهای امارات یا هند ساخته شده است.
  • ارقام 03 یا 30 و همین‌طور 04 یا 40 یعنی تلفن همراه شما در کشور چین ساخته شده است.
  • ارقام 05 یا 50 یعنی گوشی سامسونگ شما در یکی از کشورهای برزیل، آمریکا یا فنلاند ساخته شده است.
  • ارقام 06 یا 60 یعنی موبایل سامسونگ شما در یکی از کشورهای چین، هنگ‌کنگ یا مکزیک ساخته شده است.
  • ارقام 08 یا 80 یعنی گوشی شما در کشور آلمان ساخته شده است.
  • رقم 13 نشان می‌دهد که موبایل شما در کشور آذربایجان ساخته شده است.

اگر ارقام هفتم و هشتم کد IMEI شما 09، 90، 07 یا 70 هستند، باید بگوییم متاسفانه فعلا اطلاعاتی در مورد آن‌ها در دست نیست.

روش تشخیص تاریخ تولید گوشی سامسونگ

حالا که موفق به شناسایی کشور سازنده گوشی سامسونگ خود شدید، بد نیست شما را با روش تشخیص زمان تولید گوشی های سامسونگ هم آشنا کنیم.

برای این کار باز هم باید از شماره‌گیر گوشی استفاده کرده و یکی از کدهای دستوری *#197328640#* یا  *#*#197328640#*#* را وارد کنید؛ با این کار، منوی سرویس مطابق با عکس زیر باز می‌شود:

کشور سازنده گوشی های سامسونگ - 3
منوی سرویس گوشی های اندرویدی – عکس: Androidinfotech

از این بخش باید گزینه HW VERSION را انتخاب کنید؛ سپس از بخش READ CAL DATE می‌توانید زمان دقیق تولید موبایل خود را ببینید:

کشور سازنده گوشی های سامسونگ - 4
در این قسمت از Service Menu می‌توان زمان دقیق تولید موبایل را مشاهده کرد – عکس: Androidinfotech

سخن پایانی

تشخیص اینکه گوشی سامسونگ شما در کدام کشور ساخته شده است، شاید تاثیری روی سرعت یا عملکرد دستگاه نداشته باشد؛ اما معمولا گوشی هایی که در کارخانه اصلی سامسونگ یا کشورهایی مثل آلمان تولید می‌شوند، کیفیتی به مراتب بالاتر از محصولات دیگر دارند. برای شناسایی کشور سازنده هم به چیزی جز کد IMEI دستگاه نیاز ندارید.

لازم به ذکر است همیشه قبل از خرید گوشی از اورجینال بودن آن اطمینان حاصل پیدا کنید و مطمئن شوید دستگاه را از جایی می‌خرید که اعتبار کافی داشته باشد. با این کار می‌توان از بروز بسیاری از مشکلات احتمالی هم جلوگیری کرد.

منبع: Androidinfotech

مطالعه بیشتر :

گوشی های دارای فست شارژ سامسونگ

روش تشخیص شارژر و کابل شارژ اصلی و تقلبی سامسونگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.