آیا با هنگ کردن گوشی سامسونگ مواجه شده‌اید؟ ما در این مقاله قصد داریم دلایل، پیشگیری و روش‌های حل هنگ کردن گوشی سامسونگ را معرفی و آموزش دهیم.

در میان تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، بدون تردید سامسونگ محبوبیت بیشتری دارد، اما این محبوبیت باعث نمی‌شود که گوشی‌های سامسونگ بدون ایراد باشند. یکی از مشکلات گوشی‌های سامسونگ را می‌توان هنگ کردن دانست که واقعا کاسه صبر کاربران را لبریز می‌کند. در این مقاله قصد داریم دلایل هنگ کردن گوشی سامسونگ و روش رفع مشکل را بررسی کنیم.

هنگ کردن گوشی سامسونگ

همانطور که گفتیم، دلایل زیادی می‌توانند در کاهش سرعت و هنگ کردن گوشی سامسونگ تاثیر داشته باشند. ما در این بخش، 5 علت هنگ کردن گوشی موبایل سامسونگ را معرفی خواهیم کرد.

1: رابط کاربری

رابط کاربری TouchWiz

شرکت سامسونگ از رابط کاربری TouchWiz در تعداد زیادی از گوشی‌های خود، علی‌الخصوص گوشی‌های قدیمی‌تر استفاده کرده است. این رابط کاربری سفارشی سامسونگ، مصرف رم زیادی دارد که همین مسئله می‌تواند عملکرد‌های خاص دستگاه را ضعیف کند.

برخی کاربران هم با دانلود برنامه‌های شخص ثالث، سعی می‌کنند ظاهر آیکون‌ها و رابط کاربری را تغییر دهند که این کار هم مشکل را بدتر خواهد کرد.

2: آپدیت برنامه‌ها

گوشی‌های سامسونگ به صورت پیش فرض دارای برنامه‌هایی خاص بوده و شما هم پس از خرید، تعداد خاصی از برنامه‌های موردنیازتان را نصب خواهید کرد.

از آن جایی که سیستم عامل گوشی‌های سامسونگ، اندروید است، قطعا گوگل پلی را در اختیار دارید و بهترین راه برای بررسی وضعیت آپدیت برنامه‌های گوشی است.

آپدیت بودن برنامه‌های گوشی، می‌تواند تاثیر زیادی در سرعت دستگاه و هنگ نکردن آن داشته باشد. در صورتی که برنامه‌های بروزرسانی نشده دارید، بهتر است برای جلوگیری از هنگ کردن گوشی‌های سامسونگ، آن‌ها را آپدیت کنید.

توجه داشته باشید که برخی برنامه‌های پیش فرض سامسونگ، بیخودی هستند که با عنوان Bloatware هم شناخته می‌شوند.

این برنامه‌ها در دراز مدت تاثیر بسیار بدی روی سرعت گوشی دارند و حذف کردن آن‌ها هم به سادگی نیست؛ در حقیقت برای حذف این برنامه‌ها نیازمند رام سفارشی خواهید بود.

3: برنامه‌های سنگین

نصب برنامه یا بازی‌های سنگین، می‌تواند یکی از موارد مهم هنگ کردن گوشی‌های سامسونگ باشد. معمولا برنامه‌هایی که باعث کاهش سرعت گوشی می‌شوند از استانداردهای لازم برخوردار نیستند و حتی ممکن است ویروسی باشند.

ما توصیه می‌کنیم از برنامه‌های سنگین در گوشی‌های سامسونگ استفاده نکنید تا بدین ترتیب، بتوانید از سرعت بالای گوشی برای اهداف بهتری استفاده کنید.

4: کم بودن حافظه رم (RAM)

کم بودن حافظه رم

کم بودن حافظه رم می‌تواند یکی از دلایل اصلی هنگ کردن گوشی شناخته شود. هنگام خرید گوشی جدید سامسونگ، سعی در انتخاب مدل‌هایی داشته باشید که دارای حافظه رم بیشتری هستند.

البته بیشتر گوشی‌هایی که به تازگی توسط سامسونگ معرفی می‌شوند، حافظه رم بیشتری دارند و می‌توان گفت که دیگر این مشکل همانند گذشته نیست.

5: استفاده از سخت افزار قدیمی در گوشی‌های جدید

یکی از موارد بسیار مهمی که هنگام خرید گوشی سامسونگ باید مورد بررسی قرار دهید، سخت افزار است. شرکت سامسونگ در برخی گوشی‌های جدید خود از سخت افزارهای قدیمی استفاده می‌کند.

این کار توسط شرکت سامسونگ در موارد نادر مشاهده شده که می‌تواند باعث هنگ کردن گوشی شود.

در صورتی که هنگام خرید گوشی جدید سامسونگ، جدید بودن سخت افزار را مورد بررسی قرار دهید، قطعا در آینده دچار مشکل نخواهید شد.

رفع مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ

تا این قسمت با دلایل مهم هنگ کردن گوشی سامسونگ آشنا شدید، اما آیا می‌دانید چه اقداماتی را باید برای رفع این مشکل، انجام دهید؟ با ما همراه باشید تا روش رفع مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ را به شما آموزش دهیم.

1: راه‌اندازی مجدد گوشی

قبل از این که بخواهید گوشی خود را ریبوت کنید، مطمئن شوید گوشی شما از شارژ باتری برخوردار باشد. در صورتی که شارژ باتری گوشی سامسونگ کم باشد و این کار را انجام دهید، امکان دارد گوشی روشن نشود.

در ادامه باید کلید پاور و کاهش‌دهنده حجم صدا را به صورت همزمان و برای 7 ثانیه فشار دهید. گوشی سامسونگ شما مجددا راه‌اندازی می‌شود و قطعا باید آرم مخصوص سامسونگ را هم روی نمایشگر مشاهده کنید.

2: آپدیت ورژن نرم افزار

آپدیت ورژن نرم افزار گوشی سامسونگ
آپدیت نرم افزار گوشی سامسونگ – عکس: android.imyfone

از آن جایی که هنگ کردن گوشی سامسونگ می‌تواند به دلیل آپدیت نبودن سیستم عامل هم باشد، لازم است گوشی خود را بروزرسانی کنید تا یک بار برای همیشه از کندی سرعت دستگاه، خلاص شوید.

برای آپدیت سیستم عامل اندروید در گوشی سامسونگ، باید مراحل ساده زیر را دنبال کنید:

  • تنظیمات را در گوشی سامسونگ، باز کنید.
  • وارد بخش بروزرسانی نرم افزار (Software Update) شوید و پس از انتخاب گزینه Download and Install، روی گزینه Update Now ضربه بزنید.

در ادامه باید صبر کنید تا دانلود فایل و نصب آن، انجام شود. بدون تردید با انجام این کار، مشکل رفع خواهد شد.

روش‌های پیشگیری از هنگ کردن گوشی سامسونگ

در بخش‌های قبل با دلایل و همچنین راه‌حل رفع مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ آشنا شدید، اما آیا می‌دانید چگونه باید از بروز چنین مشکلی در گوشی‌های سامسونگ، پیشگیری کرد؟

1: بستن برنامه‌های فعال در پس زمینه

بستن برنامه‌های فعال در پس زمینه
بستن برنامه‌های فعال در پس زمینه گوشی سامسونگ – عکس: android.imyfone

بستن تمام برنامه‌های در حال اجرا پس زمینه، می‌تواند تاثیر زیادی در آزادسازی RAM داشته باشد که آن هم تاثیر مستقیم روی افزایش عملکرد دستگاه خواهد داشت.

شما می‌توانید با بستن این برنامه‌ها از هنگ کردن گوشی سامسونگ، جلوگیری کنید. در صورتی که با روش بستن برنامه‌های فعال در پس زمینه آشنا نیستید، کافی‌ست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در گوشی‌های قدیمی سامسونگ باید روی دکمه موجود در پایین نمایشگر، فشار دهید و در گوشی‌های جدید هم روی گزینه موجود در مرکز قسمت پایین نمایشگر، فشار دهید.
  • در این بخش تمام برنامه‌های فعال در پس زمینه را مشاهده خواهید کرد که به راحتی می‌توانید تمام آن‌ها را ببندید.

2: حذف برنامه‌های سنگین و اضافی

حذف برنامه‌های سنگین و اضافی از گوشی سامسونگ
حذف برنامه‌های سنگین از گوشی سامسونگ – عکس: android.imyfone

یکی دیگر از اقداماتی که می‌توانید برای جلوگیری از کند شدن گوشی سامسونگ انجام دهید، حذف کردن برنامه‌های سنگین است. البته برنامه‌هایی که در گذشته نصب کرده‌اید و هم اکنون کاربردی برای شما ندارند هم از گزینه‌های اصلی به حساب می‌آیند.

شما می‌توانید برای حذف برنامه‌های اضافی و سنگین مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد تنظیمات گوشی شوید و سپس روی مدیریت برنامه‌ها (Application Manager) ضربه بزنید.
  • در ادامه باید برنامه‌های موردنظرتان را انتخاب کرده و در منوی جدید، گزینه Unistall را برای حذف کامل آن‌ها، انتخاب کنید.

یک نکته در این قسمت وجود دارد و آن هم انتخاب گزینه Clear Data و Clear Cache بوده که بدین ترتیب، تمام اطلاعات دستگاه حذف خواهد شد.

3: پاک کردن حافظه کش گوشی سامسونگ

پاک کردن حافظه کش گوشی سامسونگ
پاک کردن حافظه کش گوشی سامسونگ – عکس: android.imyfone

قطعا کم و بیش با حافظه کش (Cache) آشنا هستید. در صورتی که حجم زیادی از این حافظه اشغال شود، نتیجه‌ای به غیر از کند شدن یا هنگ کردن گوشی را به دنبال نخواهد داشت.

شما می‌توانید با دنبال کردن مراحل زیر، به راحتی حافظه کش گوشی را پاکسازی کنید:

  • وارد تنظیمات گوشی شوید.
  • وارد بخش ذخیره‌سازی (Storage) شوید.
  • روی گزینه Clear Cache ضربه بزنید.

4: نصب برنامه‌ها از گوگل پلی

نصب برنامه‌ها از گوگل پلی در سامسونگ
گوگل پلی – عکس: android.imyfone

قطعا شما نیازمند نصب برنامه‌های مختلف و بازی‌های جدید برای گوشی سامسونگ هستید، اما آیا می‌توان آن‌ها را از هر منبعی دانلود کرد؟

گوگل پلی دارای سیستم‌های پیشرفته‌ای بوده که سلامت فایل‌ها را بررسی می‌کند. شما می‌توانید تمام برنامه‌ها و بازی‌ها را به صورت مستقیم از گوگل پلی دریافت کنید.

با این کار، لازم نیست نگران مشکلات آینده باشید و بدین ترتیب از هنگ کردن گوشی سامسونگ هم جلوگیری خواهید کرد.

5: ریست فکتوری

ریست فکتوری

در صورتی که تمام مراحل را انجام دادید، اما باز هم گوشی شما هنگ کرد، باید ریست فکتوری را به عنوان تیر آخر مدنظر قرار دهید.

با این که ریست فکتوری موجب حذف شدن کامل اطلاعات گوشی شما خواهد شد، اما چاره‌ای نیست و با این کار، می‌توانید عملکرد صحیح روزهای اول را تجربه کنید.

منابع: igadgetsworldandroid.imyfone

مطالعه بیشتر :

تشخیص باتری اصلی از تقلبی سامسونگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.