سیم چین و کف چین ابزاری ضروری برای تعمیرات گوشی های موبایل هستند. تعمیرکاران موبایل از این وسیله ها برای تعمیر بوردهای الکترونیکی گوشی های موبایل استفاده می کنند. این ابزارهای تعمیرات موبایل برای چیدن سیم های ظریف واقع بر روی بردها، کیت ها و مدارهای لکترونیکی و هم چنین بریدن پایه های اضافی قطعات الکترونیکی از روی بردها قابل استفاده اند.

سیم چین تعمیرات موبایل

سیم چین ابزاری است که به کمک آن می توان سیم ها و کابل های مختلف را کوتاه کرد. این ابزار دارای بازوهای برش V شکل است که سیم ها و کابل ها را به کمک اهرم های خود قطع می کند. سیم چین ها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام برای بریدن سیم های با ضخامت خاص طراحی شده اند. معمولا از سیم چین الکترونیکی که ظریف تر از سایر سیم چین ها است برای کار بر روی برد موبایل و بریدن قسمت های اضافی استفاده می شود.

یکی از کاربردهای سیم چین که به اشتباه در بین تعمیرکاران رایج شده استفاده از آن برای لخت کردن سیم ها است. این کار باعث می شود تا حین جدا کردن روکش سیم قسمت هایی از آن زخمی شود.

کف چین تعمیرات موبایل

کف چین در واقع یکی از انواع سیم چین است که سیم ها و قطعات روی برد را به صورت دقیق تر و نرم تر از سیم چین می برد. به عبارت دیگر می توان گفت که برای انجام کارهای ظریف و دقیق باید از کف چین استفاده کرد. این ابزار کوچک تعمیرات موبایل در اشکال و ابعاد متفاوتی در بازار وجود دارند که هر کدام کاربرد خاصی دارند.

یک کف چین خوب باید دسته عایق و پلاستیکی خوش دست داشته باشد، لولاهای برش آن روان باشند و از همه مهم تر اینکه تیغه برش آن تیز و از جنس خوب باشد.

تفاوت سیم چین و کف چین چیست؟

تفاوت اصلی سیم چین و کف چین به شکل تیغه برش آنها برمی گردد. کف چین ها دارای یک سمت تقریبا تخت در قسمت تیغه هستند که به تعمیرکار کمک می کند تا بتواند سیم ها، قطعات و پایه های مونتاژ شده روی برد الکترونیکی گوشی را از پایین ترین نقطه ممکن بچیند. اما تیغه سیم چین معمولا دارای دو سطح شیب دار مشابه است که نمی تواند سیم ها و پایه های قطعات مونتاژ شده روی برد را از ته بچیند.

تفاوت دیگر مربوط به طراحی دسته کف چین است. در واقع زمانی که تعمیرکار تیغه کف چین را روی لبه برد می گذارد، دسته کف چین فاصله قابل توجهی از برد خواهد داشت که این حالت باعث می شود تا دست تعمیرکار برد را لمس نکند و بتواند کار تعمیرات را ایمن تر و با کیفیت بالا انجام دهد. این ویژگی باعث می شود تا سرعت کار تعمیرات بالا رود و در عین حال از کیفیت خوبی نیز برخوردار باشد.

راهنمای خرید سیم چین و کف چین

سیم چین و کف چین های زیادی در بازار وجود دارند که در زمان خرید آنها باید به عایق دار بودن دسته، تیز و بادوام بودن تیغه، روان بودن اهرم و هم چنین قیمت سیم چین و کف چین دقت کنید. سیم چین و کف چین های سانشاین (Sunshine)، یاکسون (Yaxun)، باکو (Baku) و مکانیک (Mechanic) جزء پرفروش ترین و باکیفیت ترین سیم چین و کف چین های تعمیرات موبایل موجود در بازار تعمیرات موبایل هستند که شما برا اطمینان از کیفیت می توانید آنها را با گارانتی تست هفت روزه از سایت امداد موبایل خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.