یکی از رایج ترین تعمیراتی که روی گوشی های هوآوی و به ویژه گوشی های رده پایین و میان رده این شرکت انجام می‌شود، تعویض دوربین است. اما نکات بسیار مهمی وجود دارند که باید در تعویض دوربین گوشی هواوی به آن ها دقت شود. در این مقاله به شرح این نکات می‌پردازیم. بنابراین با امداد موبایل همراه باشید.

 تعویض دوربین گوشی هواوی : مقدمه

دوربین گوشی های موبایل یکی از جالب ترین و مهم ترین و بخش این گجت ها را تشکیل می‌دهد. با دوربین گوشی امکان عکسبرداری از صحنه و منظره های مختلف پیش رویتان را خواهید داشت و می‌توانید لحظات خاطره‌انگیز زندگی خود در کنار دوستانتان را به ضبط کنید. اما جالب است بدانید که تعمیر دوربین گوشی های موبایل هم خیلی شایع است و خراب شدن دوربین گوشی ها امری رایج خواهد بود. در این بین گوشی های هوآوی هم مثل گوشی دیگر برند ها زیاد با مشکل دوربین رو به رو می‌شوند و نیازمند تعویض این قطعه خواهند بود.

اما زمانی که قرار است تعویض دوربین گوشی هواوی انجام شود باید به نکات خاصی توجه به عمل آید. در نظر گرفتن این نکات سبب می‌شود که نتیجه تعمیر بهترین بازده و حالت را داشته باشد. اکیدا توصیه می‌کنیم بدون آگاهی کال هیچ تعمیری را به تعمیرکاران موبایل ناشناس واگذار ننمایید و حتما قبل از انجام هر تعمیری بر روی گوشی به طور کامل در رابطه با جزئیات و شرایط آن تحقیق به عمل آورید. در ادامه به نکات بسیار مهمی اشاره خواهیم کرد که باید در تعویض دوربین گوشی های هوآوی و دیگر موبایل ها به آن ها توجه گردد. بنابراین با امداد موبایل همراه باشید.

نکته اول: تجربه و مهارت تعمیرکار

تجربه و مهارت تعمیرکار اصلی ترین و مهم ترین مسئله‌ای است که باید برای انجام هر تعمیری به آن توجه شود. طبیعتا وقتی تعمیر گوشی هوآوی شما توسط یک تعمیرکار با تجربه و ماهر انجام شود، نتیجه بهتری نسبت به تعمیر دستگاه به دست یک تعمیرکار معمولی و کم تجربه خواهد داشت. گوشی های موبایل گجت های بسیار ظریفی هستند و در تعمیر آن ها باید دقت بسیار زیادی به عمل آید. هرچقدر یک تعمیرکار در این زمینه تجربه و مهارت بیشتری داشته باشد، بهتر تعمیرات لازم را انجام می‌دهد. فراموش نکنید که کوچک ترین لغزش در حین تعمیر گوشی های موبایل می‌تواند منجر به صدمه دیدن قطعات سالم دستگاه شود. پس برای تعمیر دوربین گوشی های هوآوی و دیگر موبایل ها حتما از سرویس یک تعمیرکار با تجربه و ماهر استفاده کنید.

نکات بسیار مهم در تعویض دوربین گوشی هواوی

نکته دوم: تجهیزات و لوازم تعمیر

هر چقدر هم که یک تعمیرکار موبایل تجربه زیادی در زمینه تعمیرات تلفن همراه داشته باشد، با در اختیار نداشتن ابزارها و تجهیزات لازم نمی‌تواند تعمیرات را با کیفیت مطلوب بر روی گوشی انجام دهد. ابزارها و تجهیزاتی که این روز ها برای تعمیرات تلفن همراه مورد استفاده قرار می‌گیرند نسبت به گذشته پیشرفت زیادی داشته‌اند و دیگر از روش های سنتی برای تعمیر گوشی های هوشمند استفاده نمی‌شود.

بنابراین سعی کنید تعویض دوربین گوشی هواوی خود را به تعمیرکاری واگذار نمایید که به ابزارها و تجهیزات مدرن و پیشرفته دسترسی داشته باشد، در غیر این صورت ممکن است نتیجه تعمیر به قدری که باید رضایت بخش نباشد و از کیفیت مطلوبی برخوردار نگردد. همچنین استفاده از ابزارها و تجهیزات مناسب سبب می‌شود که در تعمیر گوشی موبایل به شکل دقیق تر استاندارد های لازم رعایت شوند و استرس وارد بر دیگر اجزای دستگاه کاهش یابد.

نکته سوم: قطعات اورجینال

متاسفانه وضعیت بازار آزاد تعمیرات موبایل به گونه‌ای شده که خیلی از تعمیرکاران سعی می‌کنند از روش روشی برای کسب سود بیشتر استفاده کنند. یکی از این روش ها مربوط به نصب و بکارگیری قطعات غیر اورجینال یا دست دوم در گوشی مشتری می‌شود. متاسفانه چون تعمیرات موبایل داخلی است و کاربر قطعات تعویض شده را نمی‌بینید، راهی هم برای اطمینان از اورجینال و نو بودن قطعه تعویض شده وجود نخواهد داشت.

به همین جهت اکیدا توصیه داریم که برای تعمیر تخصصی موبایل های خود فقط از سرویس مراکزی استفاده کنید که در قبال تعویض قطعات گارانتی ارائه می‌کنند. بدین ترتیب خیالتان از بابت اورجینال و نو بودن قطعه‌ای که در گوشی نصب شده راحت می‌شود چون اگر خلاف این امر ثابت گردد، مرکز تعمیرات مذکور موظف است که به شما غرامت پرداخت کند. پس یکی دیگر از مهم ترین نکاتی که باید در انجام تعمیرات موبایل به آن توجه ویژه‌ای شود مربوط به اورجینال بودن قطعات تعویضی خواهد بود. استفاده از سرویس تعمیرکاران با تجربه و مطمئن می‌تواند روشی برای دستیابی به این مهم و اطمینان از اورجینال بودن قطعات تعویض شده دستگاه باشد.

نکات بسیار مهم در تعویض دوربین گوشی هواوی

نکته چهارم: قیمت و هزینه

مسئله بعدی که باید در تعویض دوربین گوشی هواوی یا انجام هر تعمیر دیگر به خاطر بسپارید مربوط به هزینه و قیمت تعمیرات می‌شود. متاسفانه وضعیت بازار آزاد تعمیرات موبایل به صورتی است که تعرفه خیلی دقیقی برای انجام تعمیرات گوشی های هوشمند وجود ندارد و هر تعمیرکار تعرفه منحصر به فرد خودش را در این راستا ارائه می‌کند. سعی کنید تعمیر گوشی موبایلتان را به فردی بسپارید که هم کیفیت خدماتش مطلوب باشد و هم قیمت مناسبی را در ازای انجام تعمیرات پیشنهاد دهد.

نکته پنجم: مدت زمان تعمیر (سرعت عمل تعمیرکار)

 سرعت عمل تعمیرکار یکی دیگر از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. متاسفانه اغلب تعمیرکاران به گونه‌ای عمل می‌کنند که یک تعمیر ساده را تا چند روز طول می‌دهند و این مسئله از دید متقاضیان تعمیر اصلا جالب نخواهد بود. بنابراین به سرعت عمل تعمیرکار و مدت زمان انجام تعمیرات هم دقت کنید.

تعمیراتی از قبیل تعویض دوربین گوشی هواوی عموما ظرف مدت زمانی در حدود 2 ساعت تکمیل می‌شوند، بنابراین لزومی ندارد که برای انجام این تعمیر چند روز معطل شوید! همیشه از سرویس تعمیرکاری استفاده کنید که مهارت و تجربه خوبی داشته باشد و تعمیر گوشی شما را در کوتاه ترین زمان و با استفاده از تجهیزات مناسب انجام دهد.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی مهم ترین نکاتی پرداختیم که باید برای تعویض دوربین گوشی هواوی و انجام تعمیرات موبایل در نظر گرفته شوند. با توجه کردن به این نکات می‌توانید بهترین و مطمئن ترین تعمیر را روی گوشی خود انجام دهید و خیالتان از بابت کیفیت تعمیرات راحت باشد. فراموش نکنید ثبت درخواست تعمیرات گوشی موبایل در امداد موبایل هم قابل انجام است. تعمیرات تخصصی انواع گوشی ها در این مرکز با استفاده از مدرن ترین تجهیزات و به دست کارشناسان با تجربه و با ضمانت کیفیت و اورجینال بودن قطعات انجام می‌گیرد.

منابع:

https://www.youtube.com/watch?v=Exe0JR-xJg8

https://www.techexpert.co.nz/things-to-keep-in-mind-while-selecting-a-smartphone-repair-shop/

مطالعه بیشتر :

آیا میشود دوربین گوشی را عوض کرد؟

رفع مشکل وزوز دوربین موبایل و صدا دادن لنز دوربین گوشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.