یکی از رایج ترین دستگاه های مورد استفاده در صنایع مختلف سشوار صنعتی است که به سشوار حرارتی و یا تفنگ حرارتی نیز معروف است. از این دستگاه بیشتر در نجاری، رنگ کاری، بسته بندی، لوله کشی و صنایع الکترونیک بیشترین استفاده را دارد.

سشوارها بطور کلی از دو قسمت پمپ باد و المنت حرارتی تشکیل شده اند. تولید گرما بوسیله المنت و انتقال هوای گرم به بیرون توسط پمپ باد انجام می شود.

عملکرد سشوارهای صنعتی شباهت زیادی به سشوارهای خانگی دارد ولی با این تفاوت که سشوارهای صنعنتی پرتاب باد و حرارت بیشتری را تولید می کنند. قابل تنظیم بودن دما و پرتاب باد باعث شده که سشوار صنعتی محبوبیت زیادی در صنایع الکترونیک از جمله تعمیرات موبایل داشته باشد.

وجود چسب های نگهدارنده محکم در موبایل های جدید به شکلی است که جدا شدن درب پشت گوشی برای تعویض باتری و یا سواپ آی سی موبایل کمی دقت بیشتری نیاز داشته باشد. اگر قصد تعویض باتری و یا تعمیر گوشی هوشمند خود را دارید، بدون استفاده از سشوار حرارتی احتمال شکستن قطعات گوشی وجود دارد.

با ما همراه باشید تا شما را با سشوارهای صنعتی تعمیرات موبایل بیشتر آشنا کنیم.

کاربرد سشوار صنعتی در تعمیرات موبایل

بیشترین استفاده سشوارهای صنعتی در تعمیرات موبایل شامل حرارت دادن درب پشت و چسب ال سی دی LCD گوشی موبایل است. این عمل باعث نرم شدن چسب OCA و جداشدن سریع و آسان تر قطعات گوشی می شود. نتیجه فرآیند را می توان به سرعت در فرآیند کلی تعمیرات موبایل دانست.

از دیگر کاربردهای سشوار صنعتی تعمیرات موبایل می توان به تمیز کردن بورد از هر نوع آلودگی و گرد و غبار نیز اشاره کرد. برای مثال اگر بخواهیم از دستگاه التراسونیک برای تمیز کردن گوشی استفاده کنیم، یکی از بهترین گزینه های ممکن برای خشک کردن مایع التراسونیک سشوار صنعتی است.

بطور کلی سشوارهای صنعتی شرکت یاکسون دارای دو نوع دیجیتال و آنالوگ هستند.

اگر بخواهیم کمی دقیق تر بررسی کنیم، معمولا سشوارهای دیجیتال دارای صفحه نمایش مقدار درجه حرارت هستند ولی در سشوارهای آنالوگ این امکان وجود ندارد و فقط دستگاه بصورت دستی قابل تنظیم است.

تفاوت سشوار صنعتی و هیتر تعمیرات موبایل چیست؟

سشوارهای صنعتی دقیقا شبیه به هیتر تعمیرات موبایل تولید باد گرم می کند. با این تفاوت که سشوارهای صنعتی 10 برابر بیشتر از هیتر های موجود در بازار گرما تولید می کند. دهانه خروجی سشوارهای صنعتی نیز کمی بزرگتر هستند که امکان پرتاب باد بیشتری را به ما می دهند. سشوارهای حرارتی قابلیت تولید حرارت بین 50 تا 700 درجه سانتی گراد را دارند.

مزایای استفاده از سشوار صنعتی

حرارت تولیدی سشوارهای صنعتی بصورت کنترل شده از طریق المنت و پمپ باد است. هیچگونه شعله آتش تولید نمی کند و کاملا ایمن است و به گوشی آسیبی نمی رساند. از طرفی جنس دسته سشوارهای حرارتی تعمیرات موبایل از پلاستیک فشرده است که باعث وزن کم آن ها طول عمر بیشتر می شود.

بهترین برندهای سشوار صنعتی تعمیرات موبایل

یاکسون و سانشاین دوتا از بهترین شرکت های تولیدکننده در زمینه ابزار تعمیرات موبایل هستند که مدل های مختلفی از سشوار صنعتی را به بازار معرفی کرده اند. از بهترین مدل ها موجود در بازار می توان به سشوارهای صنعتی آنالوگ Yaxun YX-2201، SUNSHINE RS-1600 و سشوارهای صنعتی دیجیتال Yaxun YX-2202، SUNSHINE RS-1800D اشاره کرد.

نکات مهم هنگام استفاده از سشوار صنعتی

هنگام استفاده از سشوار صنعتی فاصله کاری مشخصی را برای قطعه مورد نظر در نظر داشته باشید چراکه فاصله نزدیک باعث آسیب های جبران ناپذیر می شود.

سشوارهای صنعتی موبایل از قسمت پشت و اطراف مقداری هوا را به درون خود می کشد. از این جهت محل قرار گرفتن دستگاه باید عاری از هرگونه آلودگی و گرد و خاک باشد.

المنت دسته سشوار صنعتی بعد از داغ شدن بسیار حساس و شکننده می شود. بنابراین، هیچوقت هنگام کار به آن ضربه نزنید و از اجسام نوک تیز مانند پنس و پیچ گوشتی برای تمیز کردن و تعویض نازل استفاده نکنید.

بعد از هر دفعه استفاده، مدتی صبر کنید تا المنت کمی خنک شود. این عمل باعث افزایش عمر مفید دستگاه در طولانی مدت می شود.

حتما بعد از کار با دستگاه آن را خاموش کنید و سشوار حرارتی موبایل را در جای مناسب قرار دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.