باتری گوشی های سامسونگ یکی از اصلی ترین قسمت های آن است چرا که وظیفه تامین انرژی و روشن کردن گوشی را برعهده دارد. همان طور که می دانید باتری دارای ظرفیت خاصی است و معمولا پس از گذشت زمان دچار مشکل شارژ و… می شود.

یکی از رایج ترین مشکلات باتری گوشی های سامسونگ باد کردن آنها است که در هر صورت باید تعویض شود. البته تمامی باتری های گوشی معمولا طول عمر مفید خاصی دارند و پس از چند سال به مرور از ظرفیت نگهداری شارژ آنها کاسته می شود. اگر حس می کنید که باتری گوشی سامسونگ شما کارآیی اولیه را ندارد و مجبورید در روز چندین بار آن را شارژ کنید، آنگاه بهتر است به فکر خرید باتری جدید باشید.

اگر به هر دلیلی مجبور به تعویض باتری گوشی سامسونگ خود هستید حتما یک باتری اصلی را جایگزین کنید. خرید باتری تقلبی سامسونگ نه تنها به گوشی شما آسیب می رساند بلکه خیلی زود خراب می شود و هزینه بیشتری روی دست تان می گذارد.

امروزه باتری های تقلبی زیادی در بازار وجود دارند که به اسم باتری اصلی سامسونگ به فروش می روند. برای تشخیص باتری اصلی سامسونگ از نوع تقلبی آن کافیست به چند نکته ریز توجه کنید.

در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی نحوه تشخیص اصل یا تقلبی بودن باتری گوشی های سامسونگ می پردازیم.

بررسی ظاهری باتری گوشی

اولین اقدام برای تشخیص تقلبی بودن باتری گوشی سامسونگ این است که ظاهر باتری را بررسی کنید. باتری های اصلی دارای بسته بندی شیک و محکمی هستند و تمامی مشخصات باتری مانند ظرفیت، تاریخ ساخت، هشدارهای ایمنی و غیره بصورت واضح روی برچسب آن حک شده اند. اما باتری های تقلبی دارای برچسب محکم و منظمی نیستند و مشخصات باتری نیز به خوبی روی آن درج نشده است.

چک کردن اتصال NFC و مشخصات باتری گوشی

اگر برچسب یا ورق روی باتری اصلی سامسونگ را جدا کنید شاهد آنتن NFC یا ارتباط فاصله نزدیک در زیر آن خواهید بود. برخی باتری های تقلبی این آنتن را ندارند. به جز این آنتن شاهد مشخصات باتری و لوگوی سامسونگ در زیر برچسب باتری اصلی سامسونگ خواهید بود.

باتری های تقلبی معمولا این لوگو را ندارند و نوشته های روی ورق آنها نیز مات است و واضح نیست. هم چنین، اگر برچسب دور باتری اصلی سامسونگ را بکنید در زیر آن یک ورق براق و روشن وجود دارد در حالی که ورق زیر برچسب باتری های تقلبی صاف و روشن نیست وهیچ شفافیتی ندارد.

مقایسه با باتری اصلی سامسونگ

یکی از اصلی ترین راه های تشخیص باتری تقلبی گوشی های سامسونگ این است که آن را با باتری اصلی مقایسه کنیم. البته این راهکار برای زمانی است که باتری اصلی سامسونگ را در اختیار دارید. اگر باتری جدید را در کنار باتری اصلی گوشی سامسونگ خود بگذارید باید دقیقا مشابه هم باشند.

اتصالات باتری اصلی با باتری تقلبی فرق دارند. برای مثال ترمینال های فلزی باتری اصلی سامسونگ دارای فاصله مشخصی هستند و طراحی آنها با ترمینال های باتری های تقلبی کمی متفاوت است. این تفاوت فقظ با کنار هم قرار دادن باتری اصلی و تقلبی قابل مشاهده است. همچنین رنگ این ترمینال ها در باتری های اصلی تیره تر است ولی اتصالات باتری های تقلبی خیلی روشن هستند و نور را منعکس می کنند.

به طور کلی می توان گفت مواد استفاده شده در باتری اصلی گوشی های سامسونگ با مواد بکار رفته در باتری های تقلبی متفاوت است. این ویژگی باعث می شود تا طول عمر باتری اصلی به مراتب بیشتر باشد. اگر تشخیص باتری تقلبی سامسونگ از روی جنس آن برایتان سخت است آنگاه به طراحی و بسته بندی باتری دقت کنید. هر گونه ناهمواری، ناخوانا بودن نوشته ها و عدم تطابق بین مشخصات باتری نشان دهنده تقلبی بودن باتری است.

پیشنهاد ما به شما برای اطمینان از اصلی بودن باتری سامسونگ این است که آن را از یک فروشگاه معتبر تهیه کنید. شما می توانید انواع باتری های اصلی  گوشی خود را را با گارانتی تست 1 ماه از امداد موبایل خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.