منبع تغذیه تعمیرات موبایل یکی از ضروری ترین ابزارهایی است که هر تعمیرکاری به آن نیاز دارد. این دستگاه پرکاربرد مدل ها و مارک های مختلفی دارد که هر کدام قابلیت ها و ویژگی های خاصی دارند.

بطور کلی این دستگاه برای روشن کردن گوشی در نبود باتری، دادن شوک الکتریکی به باتری و تست جریان کشی بورد جهت عیب یابی قطعات موبایل استفاده می شود. بنابراین خرید منبع تغذیه موبایل باکیفیت که بتواند نیازهای شما را برطرف کند بسیار مهم است.

گوشی های موبایل طراحی ظریفی دارند و به ولتاژ و جریان نامناسب حساس هستند. از آنجایی که کار اصلی منبع تغذیه تبدیل جریان متناوب به جریان مستقیم است، انتخاب یک منبع تغذیه مناسب ممکن است چالش برانگیز باشد.

در این راهنما قصد داریم چند نمونه از بهترین مارک های منبع تغذیه تعمیرات موبایل را معرفی و بررسی کنیم.

منبع تغذیه داژنگ PS-305D

منبع تغذیه داژنگ PS-305D یکی از پرفروش ترین منبع تغذیه های DC موجود در بازار است. همان طور که از مدل دستگاه مشخص است ولتاژ خروجی از این دستگاه بین صفر تا 30 ولت بوده و جریان خروجی از آن نیز تا 5 آمپر است.

این دستگاه طراحی ساده و در عین حال کاربردی دارد. کنترل ولتاژ و جریان این دستگاه بصورت دستی و با چرخاندن ولوم های تعبیه شده روی دستگاه انجام می شود. وجود دو ولوم مجزا برای تنظیم مقادیر ولتاژ و جریان به شما اجازه می دهد تا این کار را دقیق تر و راحت تر انجام دهید.

یکی از معایب این دستگاه وزن نسبتا بالا و حدود 4/4 کیلوگرمی آن است. در کل می توان گفت این منبع تغذیه سطح عملکرد نیمه حرفه ای دارد ولی مسلما جوابگوی کار شما خواهد بود.

منبع تغذیه سانشاین مدل P-3005A

منبع تغذیه سوئیچینگ سانشاین P-3005A یکی از جدیدترین منبع تغذیه های تعمیرات موبایل است. این دستگاه دارای ولتاژ خروجی صفر تا 30 ولت و جریان خروجی صفر تا 5 آمپر است. فرکانس خروجی از آن نیز 50 تا 60 هرتز است.

بر روی این دستگاه علاوه بر کلیدها و ولوم های رایج شاهد چند کلید دیگر نیز هستیم. در نگاه اول ممکن است کار با این دستگاه کمی دشوار به نظر برسد ولی در عمل این چنین نیست. کافی است ابتدا ولتاژ و جریان مورد نیاز خود را روی یکی از کانال های حافظه دستگاه قفل کنید و سپس از آن برای تعمیرات گوشی استفاده کنید.

وجود دو کلید محافظ جریان و ولتاژ مصرفی بر روی دستگاه باعث جلوگیری از آسیب رسیدن به دستگاه در ولتاژ و جریان های بالا می شود.

وجود یک ولوم چرخشی برای تنظیم ولتاژ و جریان و یک نمایشگر نسبتا بزرگ ممکن است برای برخی افراد خوشایند نباشد. اما کنترل دیجیتال و دستی جریان و ولتاژ یکی از نقاط قوت این دستگاه است که آن را جزء محبوب ترین منبع تغذیه ها بین تعمیرکاران موبایل کرده است.

این منبع تغذیه دارای سطح عملکرد حرفه ای است که از لحاظ کار شباهت زیادی به منبع تغذیه کوراد KA6005D دارد.

منبع تغذیه دیجیتال سانشاین P3005D

یکی از پراستفاده ترین منبع تغذیه های تعمیرات موبایل منبع تغذیه سانشاین مدل P3005D است. این دستگاه دارای خروجی ولتاژ صفر تا 30 ولت و حداکثر جریان 5 آمپر است. از مزایای این دستگاه می توان به وزن پایین آن اشاره کرد چرا که این دستگاه حدودا 3/2 کیلوگرم است.

این منبع تغذیه DC دارای طراحی ساده است و تقریبا بیشتر تعمیرکاران موبایل از آن استفاده می کنند. کار با این دستگاه بسیار راحت است چرا که بر روی دستگاه شاهد چهار ولوم تنظیم جریان و ولتاژ، سه سوکت خروجی برای اتصال پراب ها، دو نمایشگر کوچک برای نشان دادن جریان و ولتاژ، یک کلید محدود کننده آمپر و یک دکمه پاور هستیم.

یکی از معایب این دستگاه ایجاد نویز در حین کار و خصوصا در مقادیر خروجی بالا است. راحتی کار با دستگاه و قیمت مناسب آن باعث شده تا طرفداران زیادی داشته باشد. این را نیز اضافه کنیم که دستگاه فوق از لحاظ سطح عملکرد نیمه حرفه ای است.

شما می توانید انواع منبع تغذیه های تعمیرات موبایل و هم چنین کابل و پراب مخصوص منبع تغذیه را با گارانتی تست 7 روزه از سایت ما خریداری کنید.

برای آشنایی بیشتر با این ابزار پیشنهاد می کنیم آموزش کامل کار با منبع تغذیه موبایل را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.