نرم افزار ها یا بهتر بگوییم اپلیکیشن های زیادی وجود دارند که امکان بهینه سازی مصرف انرژی باطری یا اصطلاحا تقویت باتری گوشی های موبایل را فراهم می‌کنند. در این مقاله می‌خواهیم به معرفی 5 مورد از بهترین نرم افزار های تقویت باتری موبایل اندروید بپردازیم که می‌توانند مصرف شارژ باتری گوشی شما را بهینه سازی کنند. بنابراین با امداد موبایل همراه باشید.

بهترین نرم افزار های تقویت باتری موبایل اندروید: مقدمه

شارژدهی باتری گوشی های یکی از ویژگی های مهم آن هاست و برای خیلی از کاربران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. طبیعتا هیچ کاربری دوست ندارد که شارژ باتری موبایل او زود به زود خالی شود و وی مجبور باشد در بازه های زمانی کوتاه گوشی خود را به شارژ بزند. روش های مختلفی برای تقویت شارژدهی باتری گوشی های موبایل وجود دارد که پیش از این در مقاله مهمترین نکات و راه های تقویت باتری موبایل در مورد این روش ها صحبت کردیم. اما یکی از راه هایی که با آن قادر به بهبود قدرت شارژدهی باتری گوشی یا بهتر بگوییم تقویت باتری موبایل خواهید بود مربوط به استفاده از نرم افزارها یا اپلیکیشن هایی می‌شود که بدین منظور ارائه شده‌اند.

خرید باتری آیفون          – خرید باتری سامسونگ          – خرید باتری هواوی

نرم افزار های تقویت باتری موبایل کارکرد خیلی پیچیده‌ای ندارند و در اغلب مواقع با کنترل منابع مصرفی دستگاه و عملکرد دیگر اپلیکیشن ها در پس زمینه، میزان انرژی که از باتری مصرف می‌شود را کنترل می‌کنند و به حداقل می‌رسانند. اپلیکیشن های زیادی وجود دارند که با استفاده از این روش و روش های دیگر به پایداری بیشتر شارژ باتری گوشی کمک خواهند کرد. اما بهترین این نرم افزارها کدامند؟ ما در این مقاله می‌خواهیم 5 مورد از بهترین نرم افزار های تقویت باتری موبایل اندروید را به شما عزیزان معرفی کنیم. با نصب و استفاده از این برنامه های قادر خواهید بود که به شکل قابل ملاحظه‌ای مصرف شارژ گوشی خود را کاهش دهید. بنابراین با امداد موبایل همراه باشید.

نرم افزار اول: اپلیکیشن Amplify

بهترین نرم افزار های تقویت باتری موبایل اندروید

یکی از بهترین اپلیکیشن هایی که می‌توانید از آن برای تقویت قدرت شارژدهی باتری موبایل خود استفاده کنید، نرم افزار Amplify است. متاسفانه این برنامه برای اینکه بتواند بهینه سازی های لازم را روی دستگاه و مصرف انرژی آن انجام دهد به دسترسی روت نیاز دارد، پس استفاده از این اپلیکیشن فقط در گوشی های اندرویدی که روت شده باشند امکانپذیر خواهد بود. این برنامه قدرت بسیار عالی در متوقف کردن خودکار تسک هایی دارد که بی‌مورد در پس زمینه گوشی فعال هستند و منجر به مصرف شدن شارژ و انرژی می‌شوند. این برنامه همچنین امکان تنظیم و کنترل دستی عملکرد تک تک اپلیکیشن ها را فراهم می‌کند و به کاربر اجازه می‌دهد تا مشخص کند کدام برنامه ها قابلیت فعال بودن در پس زمینه و استفاده از منابع گوشی و حتی ارائه نوتیفیکیشن را داشته باشند و کدام اپلیکیشن ها هم از این ویژگی ها بهره‌مند نشوند.. بنابراین اپلیکیشن Amplify را به عنوان یکی از بهترین نرم افزار های تقویت باتری موبایل فراموش نکنید.

نرم افزار دوم: اپلیکیشن Greenify

برنامه Greenify یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین اپلیکیشن هایی است که در زمینه بهینه سازی مصرف شارژ باتری گوشی ها فعالیت دارد. این برنامه به طور دقیق وضعیت عملکرد اپلیکیشن های مختلف در پس زمینه را ردیابی می‌کند و مواردی که چندان حائز اهمیت نیستند را متوقف خواهد کرد. این اپلیکیشن در اندروید نوقا و نسخه های بالاتر با قابلیت دوز (Doze) همگام سازی شده و بدین ترتیب حالت آماده به کار بهینه تری را در گوشی به وجود می‌آورد. برای استفاده از اپلیکیشن Greenify الزامی مبنی بر روت بودن گوشی اندرویدی وجود ندارد اما در صورتی که گوشی روت شده باشد، آپشن ها و گزینه های بیشتری برای اعمال تنظیمات دقیق تر توسط آن ارائه خواهند شد.

نرم افزار سوم: اپلیکیشن GSam Battery Monitor

سومین برنامه‌ای که به عنوان یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای تقویت باتری موبایل اندروید به شما معرفی می‌کنیم با نام GSam Battery Monitor شناخته می‌شود. این برنامه هم در گوشی های اندرویدی روت شده و هم در گوشی های روت نشده قابل نصب و استفاده است و شامل نسخه های رایگان عادی و پولی پریمیوم می‌شود. این اپلیکیشن اطلاعاتی جامعی در رابطه با میزان مصرف شارژ و انرژی هر یک از اپلیکیشن های نصب شده در گوشی ارائه می‌کند و آپشن هایی برای کاهش مصرف انرژی شارژ هم در اختیارتان قرار می‌دهد. اگر گوشی شما روت شده باشد مجموعه اطلاعات و دسترسی های این برنامه افزایش یافته و بدین ترتیب می‌توان به شیوه مطلوب تری بهینه سازی مصرف باتری را انجام داد. اگر می‌خواهید یکی از قدرتمندترین و بهترین نرم افزار های تقویت باتری موبایل را در اختیار داشته باشید GSam Battery Monitor بهترین گزینه برای انتخاب است.

نرم افزار چهارم: اپلیکیشن Servicely

بهترین نرم افزار های تقویت باتری موبایل اندروید

نرم افزار Servicely هم یکی از آن دسته نرم افزارهایی است که برای استفاده نیاز به روت بودن دستگاه اندرویدی دارد اما کیفیت عملکرد آن به قدری بالاست که حتما باید در لیست 5 برنامه برتر ما جای می‌گرفت. این اپلیکیشن به طور خودکار عملکرد اپلیکیشن ها و سرویس های غیر ضروری پس زمینه را غیرفعال می‌کند و به ترتیب منجر به کاهش مصرف شارژ باتری خواهد شد. امکان تنظیم دستی تک تک آپشن های این برنامه هم وجود دارد و شما باید سعی کنید تک تک این گزینه ها را طبق نیاز خودتان تنظیم نمایید، چون در غیر این صورت ممکن است در ارائه نوتیفیکیشن های برنامه ها تاخیر و اختلال هایی به وجود آید. اپلیکیشن Servicely شامل دو نسخه رایگان و پریمیوم (غیر رایگان) می‌شود که به عقیده ما لزومی مبنی بر خرید نسخه پریمیوم آن وجود ندارد و همان نسخه رایگان آن شامل آپشن های کافی برای بهینه سازی مصرف شارژ باطری خواهد بود.

نرم افزار پنجم: اپلیکیشن Wakelock Detector

بهترین نرم افزار های تقویت باتری موبایل اندروید

یکی دیگر از بهترین نرم افزار های تقویت باتری موبایل می‌تواند اپلیکیشن Wakelock Detector باشد. این برنامه نحوه عملکرد اپلیکیشن های گوناگون در ازای مصرف شارژ باتری را در شرایط مختلف تجزیه و تحلیل می‌کند و با ارائه بهترین حالت ممکن از مصرف بیش از حد انرژی جلوگیری به عمل می‌آورد. در این برنامه لیستی از اپلیکیشن هایی ارائه خواهد شد که مصرف انرژی بالا و کنترل نشده‌ای دارند و به کاربر اجازه داده می‌شود که عملکرد این برنامه ها را با دقت بیشتری کنترل کند. اپلیکیشن Wakelock Detector به صورت رایگان قابل دانلود و استفاده است و شامل نسخه غیر رایگان با قابلیت های بیشتر هم می‌شود. ضمن اینکه برای نصب و استفاده از این برنامه باید حتما گوشی اندرویدی شما روت شده باشد.

خرید شارژر آیفون          – خرید شارژر سامسونگ          – خرید شارژر هواوی

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی 5 مورد از بهترین نرم افزار های تقویت باتری موبایل اندروید پرداختیم. سعی کردیم بهترین اپلیکیشن هایی که برای بهینه سازی مصرف انرژی باطری در گوشی های اندرویدی وجود دارند را فارغ از نیازمندی یا عدم نیاز به دسترسی روت خدمتتان معرفی کنیم. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.

منابع متن:

https://www.androidauthority.com/best-battery-saver-android-apps-266980/

منابع عکس:

https://www.androidauthority.com/best-battery-saver-android-apps-266980/

https://apkpure.com/amplify-battery-extender-root/com.ryansteckler.nlpunbounce

مطالعه بیشتر :

مهمترین نکات و راه های تقویت باتری موبایل

انواع باتری موبایل را بشناسید!

2 نظر در “5 مورد از بهترین نرم افزار های تقویت باتری موبایل اندروید

  1. سهیل می گوید :

    بنویس اولش که همه این نرم افزارها باید گوشیتان روت شده باشد که ما هم نیاییم داخل زحمت رو کم کنیم….میگی انگار کسی خونه نیست میزنی دَم دَر بعد ورود میبینیم همه خونن جز ما….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.