شارژ کردن باتری گوشی های موبایل بدون استفاده از برق و پریز امکانپذیر است و به چند روش مختلف قابل انجام خواهد بود. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به بهترین روش های شارژ باتری موبایل بدون برق (پریز) اشاره کنیم و هر یک را برایتان شرح دهیم. بنابراین با امداد موبایل همراه باشید.

شارژ باتری موبایل بدون برق (پریز): مقدمه

حتما برای شما هم این اتفاق افتاده که شارژ باتری گوشی موبایلتان کم شده باشد و نیازمند اتصال آن به شارژر باشید اما هیچ پریز برقی برای اتصال آداپتور شارژر و به شارژ زدن موبایل پیدا نکنید. در این شرایط تکلیف چیست؟ برای اینکه در اینگونه مواقع قادر به شارژ کردن باتری موبایل خودتان باشید باید از روش های خاصی استفاده کنید که ما آن ها را با اصطلاح “شارژ باتری موبایل بدون برق (پریز)” معرفی می‌کنیم. همانطور که از نام این روش ها مشخص است برای استفاده از آن ها نیازی مبنی بر دسترسی به پریز برق وجود ندارد و در آن ها از ابزارها و ترفندهای دیگر برای شارژ باتری گوشی استفاده می‌شود. ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم بهترین روش ها و ترفندهایی که می‌توانید بدین منظور از آن ها استفاده به عمل آورید را برایتان معرفی کنیم. بنابراین با امداد موبایل همراه باشید.

روش اول: استفاده از پاوربانک

روش های شارژ باتری موبایل بدون برق (پریز)

بکارگیری پاوربانک بهترین روشی است که می‌توانید از آن برای شارژ کردن باتری گوشی های خود بدون نیاز به پریز برق استفاده کنید. پاور بانک در واقع یک منبع تغذیه است که انرژی الکتریکی را در خود ذخیره می‌کند و با اتصال هر گجت الکترونیکی به آن، انتقال انرژی از منبع پارو بانک به آن گجت انجام شده و بدین ترتیب شارژ باتری بدون نیاز به پریز برق امکانپذیر می‌شود. پاور بانک ها دارای ظرفیت های مختلف و مارک های گوناگونی هستند. طبیعتا هرچقدر ظرفیت یک پاور بانک بیشتر باشد، دفعات بیشتری هم می‌تواند باتری موبایل شما را شارژ کند. همیشه در خرید پاوربانک ها سعی کنید که بهترین نسخه های موجود را خریداری نمایید، چون همانطور که در مقاله “بهترین روش های نگهداری باتری موبایل و افزایش عمر آن” اشاره کردیم استفاده از پاوربانک های نامرغوب و بی‌کیفیت می‌تواند به باتری موبایل صدمه بزند و عمر مفید آن را کاهش دهد.

روش دوم: استفاده از شارژر فندکی

شارژر فندکی هم می‌تواند به عنوان یکی دیگر از ابزارهایی مورد استفاده قرار گیرد که امکان شارژ باتری موبایل بدون برق (پریز) را فراهم می‌کند. البته برای استفاده از شارژر های فندکی هم با محدودیت مواجه خواهید بود و آزادی عمل روش قبل (استفاده از پاوربانک) را نخواهید داشت. برای استفاده از شارژر های فندکی باید به خودرو دسترسی پیدا کنید و سوکت شارژر را داخل سوکت فندکی خودرو متصل نمایید و سپس قادر خواهید بود که گوشی خود را به شارژ بزنید. بنابراین این روش شارژ کردن باتری موبایل فقط در شرایطی مناسب است که شما برای بازه های زمانی طولانی با خودرو سفر کنید. در اینگونه مواقع این روش می‌تواند حتی از روش استفاده از پاوربانک هم جالب تر باشد. در نظر داشته باشید که شارژرهای فندکی خودرو هم از نظر کیفیت در نسخه های مختلفی عرضه شده‌اند و برای اینکه با استفاده از آن ها به باتری موبایلتان آسیبی وارد نشود، فقط از نسخه های با کیفیت این گجت ها استفاده به عمل آورید.

روش سوم: استفاده از قابلیت شارژ وایرلس معکوس

روش های شارژ باتری موبایل بدون برق (پریز)

این روش شارژ باتری بدون پریز هم فقط در شرایط خاص قابل استفاده خواهد بود. در این روش باید دو شرط برقرار باشد. شرط اول این است که گوشی شما از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی کند و شرط دوم این است که به یک گوشی پشتیبانی کننده از قابلیت شارژ بیسیم معکوس (Reverse Wireless Charging) دسترسی داشته باشید. قابلیت شارژ وایرلس معکوس قابلیتی است که به موجب آن باتری گوشی قابلیت انتقال انرژی به صورت بیسیم را دارد و به نوعی می‌تواند مثل یک پاوربانک وایرلس عمل کند. برای شارژ کردن باتری گوشی با بکارگیری این روش کافیست قاب پشت گوشی که می‌خواهید باتری آن شارژ شود را روی قاب پشت گوشی قرار دهید که از قابلیت شارژ وایرلس معکوس پشتیبانی به عمل می‌آورد. بدین ترتیب شارژ شدن باتری موبایل آغاز می‌شود.

روش چهارم: استفاده از قاب های دارای باتری

برخی از قاب هایی که برای گوشی های موبایل عرضه می‌شوند دارای باتری داخلی هستند و می‌توانند مستقیما انرژی مورد نیاز گوشی را تامین کنند یا حتی برخی از آن ها می‌توانند در شرایط خاص مثل یک پاوربانک عمل کنند و باتری گوشی را شارژ نمایند. با خرید این نوع قاب و گاردها هم می‌توانید به شارژ باتری موبایل بدون برق (پریز) بپردازید. بنابراین این روش را هم به عنوان یکی دیگر از روش های خوب شارژ کردن باتری گوشی ها بدون نیاز به پریز و برق مورد استفاده قرار دهید. تنها نقطه ضعف این روش مربوط به این می‌شود که ابعاد و اندازه گوشی به دلیل بکارگیری قاب مجهز به باتری کمی افزایش پیدا می‌کند.

روش پنجم: استفاده از پورت اتصال کامپیوتر و لپ تاپ

اگر بنا به هر دلیل به یک کامپیوتر یا لپ تاپ دسترسی دارید و سیم شارژر گوشی هم همراهتان باشد می‌توانید سیم را از آداپتور جدا کرده و یک سرش را به سوکت USB کامپیوتر متصل کنید و سر دیگر آن را به گوشی خود متصل نمایید. در این شرایط به طور نرمال باتری گوشی شروع به شارژ شدن می‌کند، اما ممکن است سرعت شارژ باتری چندان زیاد نباشد. این روش هم می‌تواند به عنوان یکی دیگر از بهترین روش های شارژ باتری گوشی بدون نیاز به اتصال مستقیم به پریز برق مورد استفاده قرار گیرد. دقت داشته باشید که اگر از این روش در حالتی استفاده کنید که گوشی به یک لپ تاپ متصل شده و لپ تاپ هم از انرژی باتری خودش استفاده کند، سرعت خالی شدن شارژ باتری لپ تاپ افزایش می‌یابد.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی بهترین روش های موجود برای شارژ باتری موبایل بدون برق (پریز) پرداختیم. در نظر داشته باشید هیچ یک از این روش های نام برده شده  بدون محدودیت نیستند و برای استفاده از هر کدام آن ها با محدودیت خاصی مواجه خواهید بود. محدودیت هایی مثل نیاز به صرف هزینه برای خرید پاوربانک، شارژ فندکی، قاب های دارای باتری و موارد دیگر هم باید در نظر گرفته شوند. به هر صورت به غیر از روش های نام برده شده تقریبا هیچ روش موثر و بهتر دیگری برای شارژ کردن باتری گوشی بدون پریز برق وجود ندارد. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.

مطالعه بیشتر :

دلایل زود تمام شدن شارژ باتری موبایل

صفر تا صد شارژر بیسیم موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.